Sunday, December 14, 2014

crush 2

ohh hello ? this time pun mau cerita pasal crush. but not what is crush , tapi pengalaman sendiri dalam dunia anak muda sekarang iaitu " i have a crush on you " " heyy , kau ada crush dekat dia ka ? " crush crush dan crush.

at first time i had a crush on someone is when i was 11. awal kan ? memang pun -.-' pada mulanya tidak begitu , yang nampak terus suka tu .. tidak. it happen when a friend of mine ask me " nurul ? kau rasa mana yang hensem ? si a ka si b ? " lepastu dengan slamba aku cakap " sebenarnya duadua. tapi paling hensem , b laa. " lepastu dia cakap " manada , a lagi hensem " lepastu aku diam ja laa. masa tu tanggapan aku , " ohh dia suka si a ni , nah kedapatan " tibatiba dia tanya " kau suka b kan ? " aku tepaksa laa cakap ya. sebab , kalau aku cakap a , mesti dia sedih kan ? aku cakap ya pun sebab mau jaga hati dia. langsung tiada perasaan sama siapasiapa pun masa tu. seriously.

one day tu, baba buat perjumpaan doktor muda di bilik meeting guru-guru. baba minta ahli-ahli doktor muda pegi tempat tu sebab ada hal mau bincang. jadi aku pun pegi laa jumpa ahli-ahli ni. sudah tu , kami semua kena suruh tumpukan perhatian sepenuhnya dengan apa yang baba mau sampaikan. jadi aku duduk laa dekat meja yang paling hujung. maklum , masih kecil lagi ndatau apapa. tibatiba si b ni duduk depan aku. aku nda laa berapa kisah , baa apa juga salah dia duduk depandepan kan .

lepastu , masa baba berucap tu , satu patah perkataan pun aku ndafaham. hahahahahaha (mimio lembab sebenarnya) jadi aku main laa box pencil aku. tibatiba si b ambil box pencil tu dan dia cakap " diamlah. baba kau tengah berucap tu " jadi aku pun diam. sebenarnya , aku bukan jenis yang pendiam dulu. asal duduk, mesti tangan yang gatal. kalau ndapun tangan , kaki. tengah lalai dengan dunia sendiri , tibatiba " aduhhh ! " si b teriak. rupanya aku tertendang kaki dia. berabis dia mau cubit aku , tapi aku elak. aku ketawa sampai kena marah. habis jaa perjumpaan , aku kena suruh tunggu baba sebab baba kononnya ada mau cakap samting. (pasal gaya aku laa apa lagi)

bila semua orang sudah jalan , tinggal aku lagi saturang. habis telinga kena cuci. licin putih bersih berseri-seri sudah ni kena cuci. hahahahaa bila jaa keluar dari bilik tu , si b ada tunggu aku dengan baba. ada satu hal yang aku baru sedar , rupanya baba rapat dengan si b. baba anggap si b ni macam anak dia sendiri sudah. bila kami keluar , terus si b cakap dekat baba " ba , bukan nurul yang salah. b yang salah sebab marah dia . tu la dia buat bising tu " lepastu aku jeling ja dia. aku jalan sampaikan dia tu tiada di depan mata aku. baba ? baba hanya mampu menggeleng. ada anak perempuan tapi perangai ? sabar ja laa ba. hahahaha

tu belum lagi hati berbunga-bunga. ada lagi kisah lain.

bagi aku , aku dengan si b ni betul-betul rapat. walaupun satu kelas, kami banyak bercakap diluar kelas. kalau dalam kelas , perghhh jangan harap. betegur pun malumalu kusing doh. hahahaha. dalam kelas tu seolah-olah ada satu dinding pemisah antara aku dan dia (cehwahhhh). bila kami bercerita , aku selalu pukul dia. kalau ada botol di tangan, dengan botol-botol tu sekali laa aku pukul dia. kalau tiada, tumbuk ja laa. dia kesian kesakitan, tapi apa kan daya , dia ja laa tempat aku meluah, tempat aku lepaskan apa yang aku rasa kalau aku tengah marah sedih ataupun gembira.

masa mula-mula aku ada crush dengan dia, aku baru sedar yang dia ni caring , dia dapat buat aku rasa selesa bila dengan dia. dia bawa aku gaduh sedangkan masa tu tiada siapa yang berani cakap dengan aku sebab dorang tau asal ada yang dorang tesalah cakap, mesti aku mengamuk nda tentu pasal. dari situ , aku sudah buat satu kesalahan yang mana menyebabkan aku rasa sakit. pertama kali rasa sakit menyukai seseorang. masa aku suka dia tu , dia langsung ndatau yang aku suka dia. dia langsung ndadapat rasa ada orang yang ambil berat dekat dia. dia betulbetul nda perasan yang kawan dia ni suka dengan dia.

selama ni kami bermain , gelak ketawa samasama , aku ikut jaa. aku pendam apa yang aku rasa. sebab aku malu, malu menyatakan yang sejujurnya. baa , ndakan perempuan yang intro dulu ? nanti kena cakap perigi cari timba. jadi diam itu lebih baik kata orang tuatua . hihihih

yang aneh dia, asal ada apapa program, mesti kami dua. asal ada apapa hal , mesti kami dua. kadang aku terfikir juga , baba punya pasal ka ni ah ? sebab cara baba layan dia dengan aku pun lain. satu hari tu , aku tanya baba , macam mana kalau anak baba ni suka sama orang lelaki ? dan orang lelaki tu rapat dengan baba ? and yall mau tau apa jawapan baba ? " baba tau. baba nampak sudah cuma baba diamdiam jaa " and i was like.. whattt ??? ohmaiiiiiiiii , mau betapuk bawah meja pleaseeeeee :'( hahahahha betulbetul malu masa tu. lepastu aku tanya lagi " macam mana baba tau ? baba ada btau dia ka? " baba dengan selamba cakap , baba dapat rasa laa. kan anak baba. dari situ aku cakap dekat baba " ba , please jangan btau orang lain. malu baa org " baba cakap yalaa.

dari hari tu , layanan baba dengan dia betulbetul macam anak dengan bapa. kadang rasa insecure juga, sudah hati aku kau mau rebut , baba aku lagi kau mau rebut ? jangan juga temaha broo.

hari demi hari , begitu ja laa hidup aku. pendam pendam dan pendam. tibatiba dapat berita yang dia ada gf baru ... sakitnya tu disini didalam hatiku ~ sakitnya tu disini didalam hatiku ... sakit beb. macam i can't terima kenyataan , tapi bila difikir-fikir balik, kenapa juga kan ? he's not even mine. so hella xD hahahahhahaah

sampailah habis zaman sekolah rendah , aku tetap pendam. ndakan biar dia tau apa perasaan aku sebenarnya sampailah harini . tengahtengah berwasap , tibatiba i confess something yang im pretty sure he won't tenang kalau nda tanya me the real story about i have a crush on him dulu. even dia pernah jadi my ex , but that's enough for me. even for three days only dia pernah jadi my ex, but itsokay ^^ hihihi. sekarang aku suda bagitau dia apa yang aku rasa dulu dekat dia , dan aku langsung tidak mengharapkan apapa. cukup hanya dia tahu perkara yang sebenar tentang kenapa aku selalu berperangai pelik bila dengan dia .

so , that;s my story. real story actually. moral of the story ; don't expect too much about something because that something may not like what you expected to be .


No comments:

Post a Comment